pondělí 9. února 2009

Den první

Fakt by mě zajímalo, proč si zakládám blog v den, kdy nevím, kam dřív skočit... a navíc "venku je tak hezky!", jak říká Dzavy (ale on to říká, i když padají trakaře).
Proč se mi nechce nic dělat?
Protože mám před sebou samé slony... samé velké úkoly a nějak je nemůžu rozkrájet, naporcovat a porazit.

Moji SLONI (řazeno od nejporazitelnějších):
1) napsat knihu
Momentálně mi podle termínu odevzdání vychází 20 stran na den... tak snad abych začala.
2) totálně se zorientovat ve službách finančníků - systému, možnostech, fintách, zárodečném kapitálu, právním omezení a obcházení apod. - to je snadné jednorázově, ale kdo to má pořád hlídat...
3) inovace
a všechno okolo - bohužel i právní a mezinárodní - stačí načíst pár chytrých knih, pár zákonů, prostudovat stránky patentových úřadů... vlastně maličkost, jen začít
4) deriváty - dostat se důkladně do kontextu reálné (nejen teoretické) situace skutečného i možného používání všech derivátů - právní rámec, trhy, hodnoty, nástroje
5) účetnictví - ale pořádně, i s mouchama včetně octovek
6) matematika, která by se dala a měla používat jako podklad pro racionální rozhodování - objevit, pojmout a aplikovat
(úlohy lineárního a nelineárního programování, statistika, rozklady indexů, vicekriteriální rozhodování, teorie her, náhodné procesy...)
7) výroba
8) němčina
9) angličtina
10) postava a kondice

Toť mých 10 slonů pro letošní rok (zatím, mám pocit, že se kolem mně rodí další a další:-))
Když o tom tak přemýšlím... velké úkoly, no, není to žádná záchrana zeměkoule ni světový mír, jsou to vlastně moje malá osobní slůňata, ale je jich zase slušné stádo.

Je otázkou, kdo koho honí - ráda bych se postavila do role chudáka, který je honěn sloním stádem, jen si nejsem jistá, jestli to není naopak - jestli to stádo nenaháním a nelákám si do něj další slony... umím se vyhýbat výzvám?

Jak se mám soustředit na cíl, když je jich tolik?
Na druhou stranu - uměla já bych dělat jedinou věc?
Nuda, ne?

A nejhorší jsou králíci - to jsou úkoly, které vám vběhnou pod nohy a musíte je rychle řešit... a v mém prostoru je překrálíkováno.
Silnější po králících šlapou a neřeší - já s králíky nemám problém - lovím je rychle - ale už mi pak nezbývají síly na sloní stádo.

Jo - vím, jak na to - musím si slony rozporcovat na velikost králíka.
Teoreticky to mám zmáknuté - ovšem prakticky se nedaří.

Tak dost - už vyběhli dnešní králíci - jdu na ně.

Žádné komentáře:

Okomentovat